dinsdag 21 februari 2012

Thuis

Ons huis is verkocht. We hebben hier zeven jaar enorm graag en goed gewoond. Het huis is energiezuinig (voor zover dat kan voor een huis van 1920) en charmant. Het is vooral een warme thuis en dat is met een stel aangename huisgenoten en dito meubels net iets makkelijker te verwezenlijken in een oud huis dan in een nieuwbouw denk ik.

Het zal een uitdaging worden om van onze nieuwbouw toch een warm huis te maken. Geen fermette of pastorij voor ons alsjeblieft maar we gruwelen al even hard van de strakke moderne blokkendozen die eerder op een museum lijken dan op een echte thuis. Wat dan? Moeilijk om daar de vinger op te leggen want nieuwe muren zijn nu eenmaal recht en niet bobbelig, nieuwe trappen kraken niet of veel minder dan oude...

Wat willen we dan? Veel hout, veel oud, veel licht en ruimtelijkheid. Toch ook een stel wegkruiphoekjes als dat kan. Zo weinig mogelijk steen of aluminium.

Hieronder wat sfeerbeeldjes van ons oude huis...ik zou zo graag dat thuisgevoel copy-pasten!




4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. euhm voor de locatie, de energiezuinigheid, de tuin, het park, de ruimte in huis, de nieuwbouw...

      Verwijderen
  2. Menneke toch, een huis bouwen en dan een blog beginnen. Ik ben dan gestopt met bloggen :-)
    Maar chapeau hoor, dat komt allemaal in orde. Ik wou ook niet weg uit mijn oude huis, en ik voelde me verbazend snel thuis in het nieuwe. En nog veel en veel meer tijdens (na durf ik nog niet zeggen) de verbouwing! Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Stien! Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat jullie van élk huis, nieuwbouw of niet, een warm huis kunnen maken :-) Veel succes met de bouw en ik kom regelmatig eens piepen naar de vorderingen!

    BeantwoordenVerwijderen